8 mei 2008

Het schandaal van het seizoen - Sophie Gee

Genre: historische roman

In het kort: Deze op ware feiten gebaseerde historische roman, speelt in het 18e eeuwse Engeland. De roman vertelt het verhaal achter een in die tijd bekend satirisch gedicht "The rape of the Lock" van Alexander Pope. Het gedicht gaat over een liefde die fataal afloopt. Hoe die liefde ontstaat en wat er allemaal omheendraait wordt uitvoerig beschreven. Qua verhaal moet je denken aan "Dangerous liaisons".

Mijn oordeel: Dit is een verukkelijke literaire bouquetroman. Het is smeuig, spits en uiterst leesbaar. Ik vond het boek een absoluut genot. Het is Jane Austen, maar dan pikanter en humoristischer. Met voortreffelijk beschreven seksscenes (ja, om toch wel wat opgewonden van te raken. Goed gedaan dus)
Ik hoop dat de schrijfster nog snel meer boeken uitbrengt (dit is haar debuut), want ik ben verkocht.

Eindoordeel:
*****

1 opmerking:

Tom T zei

Vooraf zou ik gezegd hebben: niet meteen mijn meug. Maar nu ik het gelezen heb, moet ik je gelijk geven: smeuig. Ik noem het een recent geschreven Jane Austen.