29 maart 2009

Alice in Wonderland - Lewis Caroll

Genre: een klassieker!!!

In't Kort:
Alice duikt een konijn achterna in een konijnenpijp en ontdekt daar een zeer wonderlijke wereld met pratende dieren en tot leven gekomen spelkaarten. Ze duikelt met deze dieren van het ene bizarre verhaal in het andere.

Mijn oordeel:
De belevenissen van Alice zijn best vermakelijk en spannend. Het zit daarnaast vast tjokvol met de verwijzingen die de literaire intelligentsiae er in al die jaren in hebben gevonden, maar dat soort informatie verandert zelden of nooit mijn leeservaring en is ook niet het voornaamste wat ik zoek in een boek. Ik heb het gelezen zonder er bij stil te moeten staan dat het een klassieker is.

Zonder dat alles, wordt het hele verhaal op den duur behoorlijk enerverend en was ik blij toen Alice uit haar droom ontwaakte.

Through the looking glass heb ik er niet bij gelezen.

Eindoordeel: leuk voor als ik later kinderen heb.
**1/2

Geen opmerkingen: