13 juni 2011

The Hollow - Agatha Christie

In 't kort: Lucy en Henry Angkatell hebben verschillende familieleden en kennissen uitgenodigd op hun landhuis "The Hollow". Net wanneer Hercules Poirot een dag later op uitnodiging verschijnt voor de lunch treft hij het lichaam van dokter John Christow aan. Zijn vrouw heeft een pistool in haar hand dat vervolgens door de maîtresse van John, Henrietta, uit haar hand wordt gegrepen en in het zwembad wordt gegooid. In plaats van te komen lunchen kan Poirot weer beginnen aan zijn zoveelste moordzaak. 
 
Mijn oordeel: Ik had dit boek als reserveboek meegenomen op vakantie. Ik had het ooit al gelezen, maar omdat ik op vakantie altijd verzekerd moet zijn van voldoende aangenaam leesvoer, stopte ik het in het koffer. Uit de biografie over Christie had ik een lijst samengesteld van de boeken die ik zeker nog eens moest lezen omdat dit haar beste zouden zijn. In een fantastisch art-nouveau hotel op Corsica, Les Roches Rouges, stapte ik toevallig binnen in een perfecte locatie voor een Agatha Christie detective. Dáár moést dit boek gelezen worden, het kon niet anders.
In tegenstelling tot wat de biografie oordeelt (één van haar beste) vind ik "The Hollow" goed, maar niet bij de top 10 horen. Het was vooral een extra leuke leeservaring in het bijzondere hotel.
 
Eindoordeel: ***1/2

Geen opmerkingen: