22 augustus 2007

Even praktisch: labels

Als we onze recensies posten, dan is er op dit moment niet echt een manier om ze snel terug te vinden.

Het is echter mogelijk om onder je bericht labels te plaatsen. Zo definieer je handig je eigen recensies aan de hand van een aantal sleutelwoorden. Het enige wat je hoeft te doen, is sleutelwoorden vinden en ze, gescheiden door een komma, te typen voor je je bericht publiceert. En als je het vergeten bent: ik kan het achteraf ook nog voor je doen.

Ik stel voor dat we proberen in ieder geval de (achter)naam van de auteur te gebruiken en aan te geven of het fictie dan wel non-fictie is.
  1. Achternaam auteur (of als het wat uitmaakt ook de voornaam)
  2. Fictie of non-fictie
Verder lijkt het me dat je helemaal vrij bent hierin. Genre is leuk (thriller, love story,...) en bij non-fictie dan waarover precies (reisverhaal, geschiedenis,...), taal misschien (Engels, Nederlands). Lijkt mij dat we uiteindelijk wel een handige labellering hierin vinden. Leuke is dat we achteraf steeds de labels van de berichten kunnen aanpassen naar eventueel handiger labels.
Aan de rechterkant van de blogpagina vind je namelijk sinds nu een lijst met labels. Iedereen die bijvoorbeeld wat van Bill Bryson zoekt, hoeft maar op dit label te klikken om alle berichten met dit label op het scherm te toveren.
It's cheese, it's peas: it's cheesy peas!
Ik kijk voor de rest een beetje rond in Bloggerland om te kijken of ik er een heuse zoekmachine op kan zetten. Mijn Internetprogrammatiekunsten zijn echter beperkt. Anyone who can help: please.

Geen opmerkingen: