29 juni 2010

Nachtradio - Elizabeth Hay

In 't kort:
Een mislukte radioreporter gaat aan de slag bij een lokale omroep in het noorden van Canada. Zijn collega's zijn stuk voor stuk vreemde figuren: een onpeilbare schoonheid, een verlegen meisje op de vlucht, een ietwat agressieve activist...
Het verhaal meandert langs verliefdheid en afwijzing, leven en dood, jeugd en ouderdom...

Mijn oordeel:
Deze bij momenten mysterieuze vertelling (een heleboel dingen worden verzwegen) nam me mee naar een land dat me eigenlijk vreemd is. De uitgestrektheid en de kilte zijn bij momenten echt tastbaar aanwezig.
Op een heel gezapig tempo komen verschillende grote thema's aan bod, zonder dat je als lezer het overzicht verliest.
De personages worden bovendien knap neergezet...
Ik heb dit boek graag gelezen, maar ik weet niet of het een blijvende indruk zal nalaten.

Eindoordeel:
***1/2

Geen opmerkingen: