22 mei 2011

Haantjes - Kluun

In 't kort: Stijn en Frenk zijn eigenaars van het marketing-bureau "Merk in uitvoering". Als snelle jongens krijgen ze steeds meer bekendheid, maar veel concrete opdrachten liggen er nog niet. Totdat ze kennis maken met het schitterende idee van homo Charles. In aanloop naar de Gay games in Amsterdam bedenken ze diverse gadgets: gay vlaggen, petjes, fluitjes. Ze laten dozen vol aanslepen om tijdens de games te kunnen verkopen. We volgen de mannen en hun omgeving van idee tot uitvoering tot verkoop en dat verloopt niet altijd even soepel.

Mijn oordeel: Kluun's eerste boek "Komt een vrouw bij de dokter" voert dezelfde personages op, maar dan later in de tijd wanneer de vrouw van Stijn kanker heeft. In "Haantjes" is het nog niet zover en daardoor is het een ander, luchtiger, boek geworden. Tijdens een lange treinreis, een paar uur in de zon of op de bank is dit een uiterst vermakelijke leeservaring. Het is allesbehalve een literair hoogtepunt, maar wel een hilarisch, vlot, en van begin tot einde onderhoudend boek. Wat men noemt een lekker boek.

Eindoordeel: ****

Geen opmerkingen: