31 juli 2011

A Tale of Two Cities - Massarotti & Harper

In't kort: de ondertitel zegt al veel: 'The 2004 Yankees-Red Sox Rivalry and the War for the Pennant.' de New York Yankees en de Boston Red Sox zijn aartsrivalen in het Amerikaanse baseball, en hebben al heel wat robbertjes uitgevochten in de playoffs. In 2003 nog, moesten de Red Sox in de 7de en beslissende wedstrijd hun meerdere erkennen in die vermaledijde Yankees.
Maar het zou anders worden. Of maakte Red Sox Nation zich dat alleen maar wijs ? In de playoffs bouwden de Yankees al snel een 3-0-voorsprong uit, en alles leek alweer verloren. Tot Dave Roberts in de slotfase van de 4de wedstrijd de kansen deed keren met een stolen base. Wat volgde was the biggest comeback in all of sports, zoals deze playoffs-serie ondertussen ook bekend staat.
Mijn oordeel: Massarotti schrijft elke dag over de Red Sox in een Bostons dagblad, Harper doet hetzelfde in NY voor de Yankees. Elke ontmoeting tussen de twee rivalen gedurende het seizoen 2004 wordt zowel vanuit New Yorks als Bostons standpunt belicht, en dat geeft soms leuke en verfrissende contrasten. Leuke schrijfstijl, een interessant onderwerp (met -voor mij althans- de juiste winnaar). Plak daar de documentaire 'Four Days in October' naast, die ik net op dat moment kon zien, en daardoor kon ik me nog beter inleven.
Eindoordeel: ****

Geen opmerkingen: