3 januari 2012

Blankets - Craig Thompson

In't kort:
Dit is een autobiografische comic novel over de opgroeiende jaren van Craig. Hij voelt zich altijd het buitenbeentje, past niet binnen de macho Amerikaanse cultuur van zijn hometown.
Zijn familie is door en door christelijk maar zelfs aan zijn geloof begint hij te twijfelen.
Zijn leven krijgt weer richting en een doel als hij Raina ontmoet op een christelijk vakantiekamp.

Mijn oordeel:
Ik vond het allemaal - en al vrij snel - saai. De continue worsteling met het geloof is er een die ik niet ken. En ik kon me ook niet voldoende inleven in het hoofdpersonage of de goede christelijke families waar de verhalen zich afspelen en zijn breuk met die wereld. In het  begin heb je wel sympathie met de outsider, de loner die hij is, maar het verpietert allemaal tot een kabbelend, weinig boeiend geheel.

Mooi getekend, dat wel, maar niet mijn thema.

Eindoordeel:
**1/2

Geen opmerkingen: