22 april 2013

Net niet verschenen boeken - Gummbah

In't kort:
Gummbah, bekend van zijn vaak absurd humoristische tekeningen in Humo, stelt een boek samen van covers en uittreksels van nooit verschenen boeken.

Mijn oordeel:
Alle net niet verschenen boeken zijn hier uiteraard geen echte boeken; ze zijn uit Gummbahs brein ontsproten. Net als in ander werk van hem merk je dat Gummbah een absurdistisch gevoel voor humor heeft. Maar ik houd daar wel van.

De covers zijn vaak grappig door de titel en de uittreksels zijn vaak zo van de pot gerukt dat het grappig wordt.

Het werkt niet de hele tijd, maar het is best aangenaam tijdverdrijf. Het is eigenlijk een ideaal toiletboek. En dat bedoel ik positief. Ik heb het namelijk nu in een keer uitgelezen, waardoor het nieuwe en geinige er een beetje van af is na een tijd. Als je er af en toe een aantal bekijkt, dan blijft het, denk ik, leuker.

Eindoordeel:
***1/2

Geen opmerkingen: