9 januari 2009

Boogschutters - Maria Stahlie

Genre: roman

In 't kort: Dit boek gaat over schrijver Alex Wigman, die in een lange smeekbede zijn minares vraagt bij hem terug te komen. Waarom heeft ze hem dan verlaten? Wat is er gebeurd? Het heeft uiteindelijk allemaal te maken met verwikkelingen rondom de dood van zijn ex-schoonmoeder.

Mijn mening: Na het lezen van de kaft van het boek dacht ik: spannend! Wat is er inderdaad gebeurd...hoe zit dat met de dood van die ex-schoonmoeder? Maar uiteindelijk kwam ik er behoorlijk bekaaid vanaf. Er gebeuren niet echt spannende dingen, er zijn geen onopgeloste mysteries. Het verhaal dient eerder om een diepere laag te ontdekken omtrent interpersoonlijke relaties ed. Maar daar had ik helemaal geen zin in. Ik zag het ook niet echt én irriteerde me bovendien aan het afschuwelijk egoistische hoofdpersonage. Kortom: géén roman voor mij, helaas.

Eindoordeel:
**

Geen opmerkingen: