29 januari 2009

Emily Perkins - Leave before you go

Genre: roman

In 't kort: Daniel is een Brit die snel wat geld bij elkaar wil verdienen door als drugcourier naar Nieuw-Zeeland te vliegen. Hij doet zijn levering, vangt de 10.000 dollar, maar neemt een niet zo'n snuggere move. Hij drinkt zich meteen klem en wordt 's ochtends wakker....zonder geld.

Berooid gaat hij dan maar op zoek naar werk en ontmoet hij Josh. Via Josh komen we in het leven van Kate, vriendin van de vriendin van Josh. De wederzijdse interesse tussen Kate en Daniel wordt ons langzaamaan bekend, maar helaas hebben ze het zelf beide niet helemaal door. Als notoire sukkelaars in de liefde blijven ze uiteindelijk dan ook alleen achter...

Mijn mening: Ja, je ziet het. Ik heb het einde verklapt. Maar dat maakt niet zo veel uit, want ik wil hierbij vertellen dat ik afraad om het boek te lezen. Niet dat het mega-slecht is, maar het is de moeite gewoon niet waard. Er zijn 1000 soortgelijke boeken die vast véél beter zijn. Denk aan Josie Loyd & Emlyn Reese.
Waarom niet lezen? Omdat het verhaal je niet écht pakt, de personages niet goed uitgewerkt zijn, alle clichés over mannen/vrouwen je weer eens om de oren vliegen en nog een paar andere redenen. Volgens andere lezers-recensies op o.a Amazon heeft Perkins andere boeken geschreven die wel goed zijn. Als ik bekomen ben van deze kater zal ik eens overwegen om er daar eentje van te lezen.

Eindoordeel:
** (omdat het dan wel weer lekker wegleest in de trein en ik er daardoor niet veel moeite voor heb moeten doen)

Geen opmerkingen: