22 november 2007

Adrian Mole & The weapons of mass destruction - Sue Townsend

Genre:
dagboek


In 't kort:
Adrian Mole begon op zijn 13 3/4 met zijn eerste dagboek. Een vijftal dagboeken volgde, waarvan deze het laatste is. Nu, op zijn 34e, is er niet veel veranderd. Adrian is nog steeds dezelfde onnozelaar die in dezelfde valkuilen trapt. En het is weer hilarisch.
Iedereen kent een Adrian Mole in zijn omgeving: naief, onhandig, tikkeltje narcistisch, onnadenkend maar erg aandoenlijk.

En ook nu haalt hij zich weer allerlei ellende op de hals.

Mijn oordeel:
Ik ga niet verklappen welke ellende. Dat moeten jullie zelf maar lezen.
Ik heb nu alle dagboeken van Adrian Mole gelezen en ze zijn allemaal even grappig. Zonder dat je het beseft zit je hardop lachend in de trein.
Ik hoop dat hij (Sue Townsend eigenlijk) nog tot zijn 80e doorgaat met zijn dagboeken. Héérlijk!!
Ik denk overigens wel dat het handig is, mocht je geinteresseerd zijn, om zijn dagboeken in chronologische volgorde te lezen.

Voor de liefhebbers. Adrian Mole heeft een eigen site: http://www.adrianmole.com/index.html
Ook hilarisch!

Eindoordeel:
****

1 opmerking:

FigorDVM zei

Ik heb jaaren geleden deel 1 ooit gelezen en vond dat toen, als jongjarige snotneus, best entertaining en vlot weglezend.

En toen ging ik "ernstige" boeken van Stephen King en zo lezen en vond ik dit te flauw, waarschijnlijk. Adolescenten, hè, je kan er niks mee...

Ik moet het maar weer eens oppikken bij boek 2 dus :-)