1 december 2008

Josie Loyd & Emlyn Reese - The seven year itch

Genre: Chick lit, maar ook best geschikt voor dudes.

In 't kort:
Een aantal boeken van het schrijversduo Josie Loyd & Emlyn Reese volgt de relatie van Amy en Jack. Josie Lloyd schrijft vanuit het perspectief van Amy. Emlyn Reese vanuit het oogpunt van Jack. Op die manier volgen we de denkwereld van de man en de vrouw in deze relatie.

Amy en Jack zijn ondertussen 7 jaar getrouwd en hebben een zoontje Ben. Amy is een home staying mom en Jack werkt zich in de rondte in de tuinaanleg en onderhoud. Deze rolverdeling in het huishouden en opvoeding zorgt voor behoorlijk wat perikelen in hun huwelijk.

NB: Mighty K heeft op 7 juni 2007 een boekbespreking gepost van een boek dat aan dit verhaal vooraf gaat.

Mijn mening:
Ik heb al eens eerder een boek van dit duo gelezen en wist dat ze garant stonden voor pure ontspanning. Iets waar ik qua leesvoer even aan toe was.
Het verhaal bevat alle stereotyperingen waar je bij de relatie tussen man en vrouw maar aan kan denken: mannen denken alleen aan sex, vrouwen willen aandacht, mannen kunnen nooit iets vinden, vrouwen maken zich te veel zorgen over vanalles en nog wat. Etc..etc.
Alhoewel ik deze clichés eigenlijk behoorlijk irritant en overdreven vind, kan ik er in dit boek eigenlijk wel mee lachen. Vooral omdat het allemaal zo ironisch beschreven wordt. Het is écht een zalig en grappig boek om te lezen.

Eindoordeel:
****

2 opmerkingen:

Mighty K zei

lieve zekdempel, ik denk zelfs dat het om hetzelfde boek gaat.
maakt niet uit, ik vond (en vind nog steeds) de boeken van Lloyd en Reese heel erg leuk als lichtere kost. en ik vind het dus heus geen chick-lit.

Zekdempel zei

Beste K-tje

Ik vond het al zo vreemd dat je het had
over dat ze getrouwd waren enzo.
Maar in de Nederlandse versie hadden ze dus 2 kinderen (bij mij maar 1: Ben) en zijn ze écht rond gaan "n#@ken met anderen (in de UK versie meer in de fantasie, net zo erg natuurlijk).

Leuk dat een "dude" ook zogenoemde chick-lit leest. Is ook een beetje een raar genre wat ze erop plakken, maar dat zie ik dus overal terug op boekverkoopsites.