9 augustus 2010

Het grote gemis - Guillaume Musso

In 't kort:
Een succesvolle Amerikaanse arts krijgt in de jungle tien wonderpillen van een 'genezer'. Met die pillen kan hij terugkeren in de tijd. Laat nu net deze dokter heel wat meegemaakt hebben: de liefde van zijn leven is gestorven, zijn enige echte vriendschap is stukgelopen, ...
Hij neemt de pillen, en gaat dertig jaar in de tijd om in te grijpen.


Mijn oordeel:
Tja. Wat een slecht boek. Het lijkt wel een verzameling (en soms zelfs een kopie) van de meligste filmmomenten. Men neme een snuifje 'You'vo got mail', een mespuntje 'Back to the future', voeg een handvol bordkartonnen personages toe, en overgiet dit alles met de meest stroperige strijkers...
Echt, je moet dit gelezen hebben om het te geloven. Het leest ontzettend vlot (wat wil je, zonder inhoud), maar ik schaam me dat ik hier mijn tijd aan verprutst heb. Nu ja, laat dit andere mensen dan maar met een grote boog om het 'werk' van Guillaume Musso heenlopen.


Eindoordeel:
1/2

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het grote gemis was voor mij nog niet zo'n grote flop. Ik had nog nooit eerder een boek met deze verhaallijn gelezen dus had ik het met een 'open mind' gelezen. Ik moet ook wel toegeven dat er niet vaak iets verrassends in gebeurde, toch vond ik het nog de moete waard en laat het je toch even nadenken over hoe kleine beslissingen ons leven compleet kunnen veranderen en bepalen.

Anoniem zei

Ik vond het boek best goed meevallen. Natuurlijk klinkt het best bekend in de oren toch had ik nog geen boek met deze verhaallijn gelezen. Voor mij heeft Musso een mooi verhaal uitgewerkt dat me toch bleef intresseren tot het einde.