4 januari 2008

The way the crow flies - Anne-Marie MacDonald

Genre: drama, thriller

In het kort: Het verhaal gaat over een familie die van Duitsland naar Canada verhuist. Vader Jack gaat daar op een militaire vliegbasis werken. Het gezinnetje is in het begin "shiny happy people", maar geleidelijk aan ontwikkelt elk familielid zijn eigen kleine en grote geheimen. Ook wordt er een moord gepleegd.

Mijn mening: Ik werd nieuwsgierig gemaakt door de achterkant van het boek: geheimen, een moord. Dat moest ik lezen! Haar eerste boek "Fall on your knees/Laten wij aanbidden" vond ik erg goed, dus dit smaakte naar meer.
Ondanks de +/- 750 dikbedrukte bladzijden ging ik aan het lezen. Maar ik ben maar tot pagina 126 gekomen.

Ik hou van langzame, kabbelende boeken, maar dit was tergend langzaam opgebouwd. Alles wordt in geuren en kleuren verteld. Maar dat moet voor mij een functie hebben, en dat had het hier naar mijn idee niet. En...er gebeurt maar steeds niets. Je leest tussen elke regel door dat er iets te gebeuren staat, maar het duurt maar en duurt maar.

Bovendien is het gezinnetje me net iets te shinny/happy. Nou zou dat gaan veranderen had de achterkant me beloofd, maar ook dat gaat me te langzaam. Ik wil crisis, geen geluk! Dan lees ik wel een bouquet-romannetje.
Anyway, tijdens het lezen voelde ik me steeds meer een hond die een worst voorgehouden krijgt, springt, maar 'm maar niet kan pakken.
Ik denk als het boek kort en krachtiger was geweest, ik het wel gepruimd had.

Eindoordeel: *

Geen opmerkingen: