26 juni 2008

De eetclub - Saskia Noort

Genre: thriller

In 't kort: Karin verhuist samen met haar gezin naar een "rijkeluis" dorp in de buurt van Amsterdam. Na zich een tijd eenzaam te hebben gevoeld ontmoet ze een aantal vrouwen met wie ze de Eetclub vormt. Zij en hun mannen raken innig bevriend. Wanneer het huis van een van haar vrienden in lichterlaaien staat en de man het niet overleeft én een vriendin van haar zich vervolgens van een balkon gooit, begint Karin te twijfelen aan de gang en wandel van haar nieuwe vriendenkring.
Ze lijken op zakelijk en relationeel gebied minder kosjer te zijn dan Karin altijd dacht...

Mijn oordeel: Ik heb dit boek niet gelezen, maar beluisterd. Tijdens een wandelvakantie in Italië was dat ideaal. Te moe om me te concentreren op de letters in een boek, had ik wel de energie om te luisteren naar een stem die me het boek voorlas. Luisterboeken zijn ideaal voor als je ziek of moe bent of lezen je gewoon even te veel is.
Enfin, de Eetclub was voor mijn een ontspannend verhaal met een spannend goed opgebouwd plot. Het wordt in drie tijden verteld; heden, verleden en daar tussenin. Dit zorgt ervoor dat er langzaamaan mondjesmaat zaken aan het licht komen en dat ik geboeid en nieuwsgierig bleef.
Nadeel vond ik de behoorlijk clichématige schrijfstijl. Jammer, want dat werkte me af en toe fiks op de zenuwen.

Eindoordeel:
****

Geen opmerkingen: