10 juli 2010

Het spel van de engel - Carlos Ruiz Zafón

In 't kort: Wanneer het hem op het gebied van liefde, werk en gezondheid zwaar tegenzit krijgt David Martín een verzoek van een mysterieuze uitgever om een groots boek te schrijven. Hij aanvaardt het aanbod, maar dan begint de miserie pas echt goed.

Mijn oordeel: de eerste 350 pagina's van het boek zijn formidabel. Het verhaal bouwt zich rustig en coherent op, alles is goed te volgen en ongelofelijk spannend! En dan plots ging het me te snel. Een combinatie van te veel personages, te snelle en bizarre wendingen zorgde ervoor dat mijn interesse wegzakte en ik het allemaal niet meer kon & wilde volgen. Het werd van een mysterieus en pakkend verhaal ineens een misdaadverhaal met achtervolgingen. Bovendien bleef ik over met een behoorlijk aantal vragen zitten.
Echt heel jammer.

Eindoordeel: **

Geen opmerkingen: