19 november 2010

Zwartwaterkoorts - Rascha Peper

In 't kort: De personages in deze zeven korte verhalen hebben allemaal een geheim. Als ze zelf niet liegen, bedriegen of iets verzwijgen, worden ze bedrogen of opgelicht. De verhalen zijn staan in onderling verband. Verschillende personages duiken in meer dan één verhaal op.

Mijn oordeel: Ik ben grote fan van Peper's werk (zie andere boekenwijzen-posts) maar merk dat ik van het ene boek meer gecharmeerd ben dan van het ander. Na het lezen van ongeveer zeven van haar boeken, kan ik nu bevestigen dat het aan de omvang van het verhaal ligt. Haar korte verhalen en wat dikkere boeken (> 150 pagina's) komen naar mijn mening een stuk minder uit de verf dan haar "dunnere boeken" zoals Dooi en Verfhuid.

Bij deze korte verhalen wilde ik er nog veel meer van weten om alles een plaats te kunnen geven, maar toen hield het helaas al op. Al deze verhalen hadden van mij uitgesponnen mogen worden tot 160 pagina's, want in dat formaat vind ik Peper dus blijkbaar het sterkst. Alhoewel, misschien kom ik er nog wel op terug in een toekomstige blogpost, als ik nieuw/ander werk van haar heb gelezen...

Eindoordeel: ***

Geen opmerkingen: